zaterdag, januari 14, 2012

Op tijd voor Kerst 2012


Ben ik een beetje aan 't opruimen en stofjes sorteren kom ik ineens het setje kerststofjes tegen waar ik afgelopen zomer op de camping mee bezig ben geweest. Stofjes van Liesbeth van de Quiltservice in Frederiksoord. 't Was en is nog steeds eigenlijk de bedoeling 6 'bloemen' te maken en die in een cirkel te appliqueren op een bruine ondergrondstof, soort tafelkleedje dus. Zou Kerst 2011 klaar moeten zijn! Niet gelukt dus want met de verhuizing van alle quiltspullen vanuit de caravan naar huis is er iets mis gegaan.......

Dan moet het nu toch wel lukken om het klaar te hebben voor Kerst 2012!





Elke dag scharrelt het roodborstje nu door onze achtertuin. Op zoek naar kruimeltjes, die van de pinda's en vetbollen vallen als de meesjes zitten te snoepen. Bij het zien van dit vogeltje denk ik altijd weer aan dat versje:

Roodborstje tikt tegen 't raam

Roodborstje tikt tegen 't raam, tin, tin, tin,
Laat mij erin, laat mij erin.
't Is hier te guur en te koud naar mijn zin,
Laat mij erin, tin, tin, tin.

't Meisje deed open en strooit uit haar schoot
Kruimeltjes suiker en kruimeltjes brood.
Dat was het roodborstje wel naar de zin,
Vloog toen het bos al weer in

Jeugdsentiment ;)

Groetjes en tot gauw!


2 opmerkingen:

Anoniem zei

25 mei ben ik jarig (grapje)
Ze zijn erg mooi,wij hebben iets met vogeltjes,toch?

XX Babs

Riet Kamstra zei

Ja Babs, wij hebben zeker iets met vogeltjes! Vroeger toch al in Woerkum in de tuin. Ik herinner me nog de huismussen op het muurtje achterin bij Anne Chrisje :)
Daar hing ook wel een wasgoed, weet je nog......:-)) XXX