vrijdag, december 30, 2011

Serviesgoed van oma

Serviesgoed van oma! M'n oma van vaderskant, waar we vroeger naast woonden. Kwam ik als kind bij oma en opa dan keek ik altijd naar de bordjes met roosjes en die mooie botervloot. Helemaal onverwachts staat het serviesgoed nu bij ons in huis. Dochter Petra had een kraam gehuurd in Rijswijk bij Den Haag en zou voor het eerst in haar leven samen met Liek twee dagen op de 'neuzelmarkt' staan in de Darlingmarket.

Op zondagochtend zouden wij ook even langs gaan en wat zag ik op hun kraam: een servies met roze roosjes. Waar komt dat nou vandaan vroeg ik meteen, zoiets had mijn oma vroeger ook! Ja dat kan wel kloppen want ik heb het een keer van oma (mijn moeder) gekregen toen we daar op bezoek waren! Wil jij het hebben????? Ja natuurlijk, zoiets neem je toch niet mee naar de rommermarkt!!!! Maar ja, zelf ben ik een bewaarderig type en kan nooit iets weg doen. En dat is niet bij iedereen zo!

En nu staat het serviesje hier in huis en ik vind het nog net zo mooi als vroeger. Het was een gewoonte van m'n (inmiddels overleden) moeder om de kleinkinderen af en toe eens iets mee te geven als ze op bezoek kwamen. Als ik bij broers, zus, neefjes of nichtjes langs kom is er altijd wel wat te vinden dat bij haar vandaan kwam!

De roze roosjes van het servies en het turkooiskleurige randje staan leuk bij de winterserie van Tone Finnangers Tilda spulletjes, die ik in elkaar heb geknutseld.

Geen opmerkingen: