donderdag, december 15, 2011

Kunst met piepkleine kraaltjes

Afgelopen week zat ik een beetje te zappen op de TV en kwam terecht in een reisprogramma. Men ging in Amerika, San Fransisco dacht ik, op bezoek bij een Nederlander die daar furore had gemaakt met z'n kralenwerkjes. Vlindertjes, vogeltjes enz. Hij vertelde dat hij er beroemd mee was geworden.


Meteen moest ik denken aan een mevrouw uit Staphorst, die tijdens de jaarlijkse Staphorstdagen een mooie kraam had. Ook met allemaal kraaltjes. Of ze beroemd is? Totdat ik de Nederlandse Amerikaan had gezien was ze dat voor mij niet, maar toen ik in m'n foto's van afgelopen zomer ging zoeken kwam ik haar tegen en ik moet zeggen………. haar werk vind ik minstens zo kunstig als dat dan die vogeltjes en vlindertjes.



Conclusie: ook zij is een beroemdheid met haar prachtige tasjes met de mooiste tafereeltjes. Ook gaf ze nog van A tot Z uitleg hoe ze te werk gaat en hoe de patronen tot stand komen. Daarna gaat ze aan het rijgen, en breien, volgens mij met engelengeduld!

Toen ik tussen de staphorster foto's zat te snuffelen kwam ik ook nog een van m'n leukste foto's tegen van afgelopen zomer. Drie Staphorster meisjes in de traditionele klederdracht! Kocht wat spulletjes van hun kraam en vroeg of ik een foto mocht maken...en dat mocht! Alsnog bedankt hoor!!!!




Geen opmerkingen: