vrijdag, november 18, 2011

Kerstballen breien

Een hit onder de breiende, hakende, quiltende handwerkers: "Kerstballen breien". En natuurlijk kon ik niet achterblijven en wilde het ook wel uitproberen. Het boek is razend populair,
maar voorlopig heb ik eerst een pakketje besteld in de webshop van Funky Tyger in Meedhuizen. Daar zit wol in 3 kleuren in, breipennen en een patroontje om een kerstbal te breien. Op dat pakketje zit ik nu te wachten.

Maar....., ongeduldig als ik ben ging ik een beetje googelen en kwam terecht bij Drops Design, Garnstudio.com en daar vond ik een gratis patroon om een kerstbal te breien. Een restje wol had ik nog liggen en breinaalden om sokken te breien (wat ik regelmatig doe) waren er ook. Meteen aan 't breien geslagen en hieronder op de foto's het resultaat. Moet er wel even bij vertellen dat de rode steken erop gemaasd zijn met DMC, want ik had geen rode wol. Toch nog best een leuke bal geworden en nu dus maar wachten tot de post langs komt met het pakketje van Funky Tyger webshop.




De verzameling kerst-attributen voor Kerst 2011 begint al aardig te groeien :)

Arne en Carlos, de 2 Noorse jongens die deze rage ontketenden waren ook op bezoek in de TV studio bij Paul de Leeuw, dus dat was goed voor de promotie van hun boek: Kerstballen Breien.
Er zijn inmiddels ook al acties gestart om kerstballen te breien voor het goede doel!


Geen opmerkingen: